بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی اینترنتی و استراتژی جذب مشتری آشنا کنیم. قبل از بیان نکات استراتژیک در بازاریابی آنلاین خوب است، تعریف آن را دقیق‌تر بررسی کنیم. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته می‌شود که باعث معرفی بیشتر نام کسب‌وکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسب‌وکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات است.
بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:

۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

۳) بازاریابی محتوایی

۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی

۵) تبلیغات کلیکی یا PPC

۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)

۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از نکاتی که درباره بازاریابی اینترنتی و استراتژی جذب مشتری باید بدانید این است.

دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود مم به استفاده از اینترنت نمی‌کنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلی‌تری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

مثلا اگر از نرم‌افزارهایی برای بازاریابی استفاده می‌کنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمی‌شود.

در فضای رقابتی امروز مهم‌ترین چیز برای بالا بردن نرخ CTR و نرخ تعامل مشتریان خلاقیت در استراتژی‌های بازاریابی است. اگر ایده‌ای خلاقانه را در یک کانال بازاریابی اجرا کردید و بازخورد خوبی دریافت کردید. می‌توانید همان ایده را با شیوه‌های متناسب با هر کانال بازاریابی اینترنتی دیگر پیاده‌سازی کنید. ایده‌هایی که بازخورد مثبت دارند را دست کم نگیرید. در ادامه در یک اینفوگرافیک ۸ مورد از بهترین ایده‌هایی که نتایج خوبی داشته است، را بررسی می‌کنیم.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها